2013/08/06

Belöningar

När jag körde igång kampen, att gå ner alla överviktskilon blev det som jag tidigare nämnt många listor ;) En av dem hette "belöningsmål", det var alltså en lista med saker jag skulle få, köpa eller göra när jag kommit till en viss vikt. Om man går på möten på vv får man en guldstjärna för var 3:e kilo, så de fanns med på listan, sen var 99,9 89,9 osv med, samt alla var 5:e kg och 10%. Japp, jag trodde att jag skulle behöva många delmål med belöningar. Såhär i efterhand har listan absolut haft ett syfte, inte för att jag haft råd med alla dessa belöningar utan för att på ett enkelt sätt kunna se mina framsteg och sätta ett datum för när nästa delmål skulle vara uppnått.

Den belöning som jag upptäckt fungerar bäst för mig är bekräftelse! Jag har helt klart "åkt dit på" att bli bekräftad... Så det har jag löst genom facebook och instagram.

Men den absolut största belöningen är mitt nya liv! Att jag orkar leka med mina barn, att de inte ska behöva minnas den jag var tidigare och såklart min nyfunna glädje till livet!

Så de flesta belöningarna på min lista har varit gratis. Saker som att "instagramma" min vikt, prova kläder som varit för små, sova en natt utan barn... Andra har självklart kostat pengar såsom: börja träna en kväll i veckan, köpa blommor, nya träningskläder och nya kläder.

Jag hade vid slutmålet satt upp "gör om mig" som belöning. Jag hade tänkt mig ett besök hos min kusin på make up store, ett besök hos min favoritfrisör och att shoppa en massa nya kläder, såklart en del i min systers butik. Meen nu är jag snart i mål och efter ca 20 månaders föräldraledighet finns inte pengarna till detta. Så jag får helt enkelt skjuta på det - vill ju belöna mig under målviktshållandet också! ;)

//e

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar