2013/08/28

Dagen när jag blev tant!


Jag var in till stan igår och fixade inför dagis- och jobbstart. Inser att jag varit borta från det verkliga livet länge nu och att jag helt missat tonårsmodet. Vilket jag gärna hade fortsatt med ett tag till, kan jag tillägga nu såhär i efterhand, för det gjorde mig till en tant.

Såg en tjej i gymnasieåldern som jag kände igen, hon satt vid ett bord vid en uteservering och när hon och kompisarna reste på sig tyckte jag att det var väldigt märkligt att föräldrarna lät henne gå ut utan byxor ;) Nej, hon hade ju såklart vad en kompis till mig skulle kalla "musikant" shorts under den långa t-shirten, men det syntes ju inte... 

Jo man får ha på sig vad man vill - men jag insåg att det där modet var inget för min 33åriga kropp o härmed mycket gamla knopp!

Jag checkar nu in som tant (mycket passande såhär inför jobbstarten) och letar vidare efter mina snygga fotriktiga skor...

//e

1 kommentar:

  1. Du är ingen tant Elin, inte än ;) Jag är ung och skulle inte heller vilja ha det här modet... Eller har jag också blivit tant?!

    Du får komma och prova på vårt nya gym vettja!

    Kramar från lillasyster

    SvaraRadera