2013/08/15

Det handlar inte om utseendet!

Idag har jag träffat många jag inte sett på länge. Jag var nämligen in på jobbet en sväng. Var kul att träffa alla igen!
Det blev mycket prat om min viktminskning och jag inser att jag inte är helt bekväm med att prata om den. Jag kan ju förstå att andra reagerar då jag ju inte alls ser ut som förut. För de som inte ser mig varje dag är det ju en stor förvandling, som skett som över en natt ;) Men jag ju levt med mig själv varje dag och ser ju inte saken på samma sätt. Jag får helt enkelt träna lite på att presentera mig själv som den jag är nu ;)

I alla fall så träffade jag på en kollega som berättade att hon läst min blogg, att hon tycker att den är bra och att hon tycker att det är skönt att den, trots ämnet, inte handlar om utseende. Så skönt att höra, för min kamp handlar verkligen om hälsa inte om utseende!! Sen ser ju såklart en hälsosam kropp snyggare ut än en sjukligt fet eller för den delen sjukligt smal...

I övrigt har det varit en märklig dag där jag varit med om det mesta. Men som avslut hoppas jag på att barnen inte vill att jag bär på dem i helgen för jag tror att kvällens Liftingpass kommer ge sig till känna på lördag morgon!

//e

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar