2013/08/08

Gör't bara gör't!

Idag har jag varit sådär trött som jag bara varit några få gånger i livet. När jag var i tonåren inträffade det när jag var på läger och man stannade uppe hela sista natten för att få ut det mesta av vistelsen... Sedan dess har jag aldrig frivilligt stannat uppe på det sättet men sedan man fått barn så händer det ju att man inte får sova. En sådan natt hade vi i natt, barnen gnällde o grät "varannan gång" och det resulterade i några få timmars sömn på morgonsidan av natten för min del. 

Så det var inte direkt med lätta steg jag tog mig iväg till gymmet och mitt livs första Tabata-pass, men jag är så glad att jag gjorde det! Vilken genomkörare! Precis vad min kropp behövde efter gårdagens Functional-pass. Inser att det kommer blir svårt att välja och välja bort pass när hösten drar igång igen, det är ju så himla roligt men jag kan ju inte träna varje dag. Tabata passade verkligen mig, att köra fullt ös, vila, fullt ös igen (åtta upprepningar) och sedan byta övning - inget krångel eller knepiga kombinationer! Kände dock att passet gärna hade fått vara längre än 30 minuter eftersom det ju försvinner tid med uppvärmning och stretching - men får väl köra dubbelpass om det blir fler torsdagar, då är det Lifting 55min med 5 minuter vila mellan - kan ju vara något??!! :)

Så nu sitter jag här, gôtt mör i kroppen, mätt o belåten och sådär trött så jag inte orkar gå till sängen. Men det är väl samma sak som gäller nu - gör't, bara gör't! 

//e

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar