2013/12/30

Året

Ja, det har varit (och är) en lång kämpig höst. Det har inte varit lätt att få ihop allt, även om vardagen allt som oftast flutit på bättre än jag vågat hoppas på.

Så ska då även denna bloggerska summera året, eller? Japp, det ska hon!
Sitter här och inser att jag lyckats uppnå ett stort mål, som jag misslyckats med att hålla fast vid. Jag har gråtit mycket, skrattat ännu mer. Jag har tvivlat på det mesta i min tillvaro men funnit styrkan i mitt inre, hittat mina "varför". Lämnat barnen på dagis, cyklat till tåget, jobbat kort och länge, cyklat hem efter underbara tågresor, lagat mat, tjatat, bråkat och kramats. Renoverat, byggt, lekt och badat hela sommaren! Visst har jag tränat, städat, tvättat och diskat också men det går i perioder ;)

Jag hade innan året började inlett en resa jag inte visste vart den skulle sluta. Idag vet jag att den inte har något slut, det är visst resan som är målet. Så jag fortsätter sträva efter att vara mitt lyckligaste, vackraste mest levande jag!

Av någon anledning lägger jag mer än gärna år 2013 bakom mig, det år som varit mitt år och blickar framåt mot år 2014, som även det ska bli mitt. Jag har nämligen bestämt att alla år framöver ska vara mina - varför skulle jag inte satsa på mig???

Hoppas även du väljer att göra 2014 till ditt år!

//e

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar