2014/02/07

Hantera förändringar - vabruari årets utmaning!

Ja, liten är hemma o är sjuk o storebror får då tidig helg från förskolan.
Att vara hemma, med välfylld kyl, frys o skafferi är en stor utmaning för mig - det är ju som upplagt för att äta, äta o äta. Jag är inge bra på att vara oplanerat ledig... Så idag är utmaningen att följa dagens matplanering och få till ett träningspass då jag tog vilodag igår eftersom jag var hemma från jobbet först kl 19 igår.
En annan sak att arbeta med idag är att hantera stressen av att inte vara på jobbet som planerat. Men det är väl som med det mesta i livet - det löser sig på något sätt!

Har nu kört enligt mitt nya upplägg i 4 dagar och tror att det kommer att bli mycket bra. Det är klart att det tar en hel del tid såhär i början, att planera all mat, att handla "rätt" saker osv. Så det är verkligen skönt att jag kunnat fokusera endast på kosten denna vecka och att det är först nästa vecka som träningen skall läggas till - kunde lätt ha blivit för mycket annars!

//e

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar