2014/03/24

Att få tid till träning

Ja, det är ju inte som att jag har all tid i världen att lägga på mig själv, det är ett ständigt pusslande. Men än så länge är ju mina barn så små att jag inte har deras eventuellt kommande aktiviteter att ta hänsyn till i pusslet.

Just nu kör jag fyra pass/vecka, hemma eller på gymmet. Den här veckan utnyttjar jag som vanligt min flexibla arbetstid :) Gymmet öppnar kl 7 på måndagar och då hänger jag på låset - skön start på dagen och veckan!
Tisdag blir det kvällsträning, troligtvis hemmaträning medan maken åker och storhandlar, efter att barnen lagt sig.
Onsdag är vilodag.
Torsdag blir annorlunda den här veckan då lillasyster ska till tandläkaren, då blir det träning hemma på morgonen innan det besöket - spännande och se om jag får ihop det ;)
Fredag är det friskvårdstimmen på jobbet som nyttjas. Försöker alltid hålla fredagarna besöksfria och bryter skrivandet med en timmas träning - skön avslutning på arbetsveckan!
Sen är det vila hela helgen.
Om foten blivit bra (just nu är den bättre men inte bra) till helgen och vädret är ok blir det nog säsongspremiär i spåret, men det är väl inte troligt, mest mitt sätt att hålla längtan i schack...
Så den här veckan ser det ut som att träningen inte kommer ta någon av min tid med barnen. Vanligtvis drar jag till gymmet någon kväll i veckan strax innan läggning, skönt med en paus ibland och av någon anledning verkar barnen sova bättre de nätter jag inte är hemma vid läggning ;)
//e

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar