2014/03/11

Ords betydelse

Läste det här inlägget på Facebook igår och kom att fundera över ords betydelse och hur olika ord värderas från person till person. Just ordet committed hade jag ingen relation till innan, jag använder det av naturliga skäl inte till vardags, men tänkte att det nog betydde något i stil med "att man förbundit sig" till något. Ordet motivation för mig är ett ord som på något sätt tappat styrkan mer och mer för varje gång jag misslyckats med det jag föresatt mig. Vad är motivation för hjälp när jag mår skit och tycker lite synd om mig själv, då är den lika långt bort som ostbågarna är nära!
Att istället vara övertygad och förbunden (som jag fick googla att committed betyder) är ju det som gör skillnaden, att göra något som är bra för mig oavsett om jag är motiverad för det i stunden eller inte.

Så visst har ord stor betydelse och det är svårt att förstå vad andra menar när man inte känner dem...

Hur som har Olga/Mamma Fitness betytt mycket för mig under det gångna året och kommer säkerligen fortsätta göra det dp hon är inspirerande, tydlig och lite lagom arg ;)

//e

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar