2014/03/08

Tillbakablick, min resa

Igår kväll var det, som vanligt, inget jag ville se på teven så jag "roade" mig med att läsa min gamla dagbok, den från förra året. Tänk vad som kan hända på ett år och tre månader eller än hellre två år.

För ganska precis två år sedan var jag höggravid i min andra graviditet på mindre än 1,5år, hade fått köpa ny ställbar säng så inte ryggen skulle hålla mig vaken på nätterna, vägde ca 126kg och hade ingen ork alls. Vet att jag under båda mina graviditeter tänkt att bara bebisen kommit ut skulle jag börja träna och äta rätt. Men det skulle dröja nio månader innan jag började göra något åt min situation.


Bilden uppe till vänster är från dagen jag började min kamp, 102,6kg tung. Bilden här ovanför är tagen för ganska precis ett år sedan. Någrs kg lättare och jag började där inse att jag faktiskt skulle kunna klara av det jag färesatt mig :)


Den här bilden är från tidigt i höstas, jag hade gått i mål viktmässigt och stressen med att få ihop den nya vardagen med jobb, hämtningar o lämningar, mat och träning gick efter någon månad inte ihop. I samband med lite egen sjukdom och vab var jag strax 10kg tyngre igen. Men den här gången var det dags att forma kroppen, inte jaga kilon.


Så nu äntligen har jag hittat rätt och kan jag så kan du!
Vet att det är en stor hets kring olika dieter och att skönhetsidealet just nu är "tränad inte smal" men för mig passar det bra eftersom min kropp har lättare för att bygga muskler än att bli trådsmal. Men hur som är mitt mål en hälsosam kropp!

//e 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar