2014/04/22

Logga ut

Ska du verkligen logga ut?
Ja, det kan man ju verkligen undra om det ska vara nödvändigt, om det ens är nyttigt. Jag lever ju en stor del av mitt liv på sociala medier, har mina vänner ett klick bort, inte ett telefonsamtal bort nu för tiden. Men tidigare idag kom jag på mig själv med att känna att det bara var för mycket av allting. Jag kände att jag delat och delar med mig för mycket av mig själv, att jag inte orkar hantera varken mina egna eller andras statusuppdateringar, vilket jag aldrig brukar reflektera över annars. Men idag tog det stopp inom mig. Efter middagen loggade jag helt sonika ut från fb och insta. Absolut inte som något beslut, ställningstagande eller liknande utan bara en liten paus. Kanske för en kväll, kanske så länge som över natten eller längre än så.

Bloggen då?
Ja, jag verkar inte varken kunna eller vilja sluta dela med mig av hela det som är jag och mitt liv, min strävan och längtan, min kamp för ett hälsosamt liv. Så jag fortsätter säkert. Kanske inte lika avskalat och naket, just nu gör det för ont. Men när det vänder, ja jag skriver när för att jag vet vad ord har för makt, då hoppas jag att ni förstår att det jag delat med mig av längs vägen ner också är en del av mig, en del jag själv hoppas kunna älska, respektera och förlåta en dag där i framtiden.
//e

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar