2014/05/15

Ett steg närmare

Har varit tyst på bloggen några dagar, har inte orkat skriva om allt det jobbiga.
Men nu börjar det ljusna, mycket av det jobbiga är nu bakom mig.

Ögat: Vid senaste läkarbesöket igår såg allt bara bra ut! Jag kommer nu trappa ner på den sista medicinen och skulle bli kallad till en uppföljningstid i höst om inget händer innan dess. Så skönt! Sen att jag fortfarande ser suddigt, ja det lovar han kommer bli bra med tiden, så jag får väl öva lite mer på det här med tålamod trots allt...
Levern: Vet inte om jag skrivit om det förut, men tror inte att jag orkat det. Vid läkarbesöket innan påsk tyckte doktorn att ögat läkte för långsamt och bestämde sig för att undersöka så det inte var något annat i kroppen som spökade. Så jag fick ta en massa blodprover och han hittade ingen förklaring till den långsamma läkningen. Däremot visade det sig att jag hade förhöjda levervärden och han kunde inte se någon förklaring till det, så det har varit en tid av oro sedan dess, fram till idag. Ikväll var jag på ett ultraljud och levern såg fin ut, inga konstigheter, så nu hoppas jag att proverna jag lämnade igår också ser bra ut så att jag kan lämna det bakom mig.
Foten: Jorå, bara jag inte behöver jaga efter barnen eller gör något obetänksamt så ska nog foten bli bra till slut. Hade foten tejpad och medicinerade med Ipren hela förra veckan och nu känns det helt ok igen. Ont men inte handikappande.
Allmänt: Har inte ätit någon värktablett sedan i måndags och mår bra ändå :) Jobbade halvtid ons-fre förra veckan och har snart gjort en hel arbetsvecka, visserligen med avbrott för utvecklingssamtal på förskolan, läkarbesök, dagens "ångestflex" och dagens sena ankomst då maken av misstag tagit min nyckeknippa istället för sin imorse. Har fått en riktigt jobbig allergisk reaktion på magen av, vad jag misstänker, det nya sköljmedlet. Men annars, annars är faktiskt allting nästan bara bra.
Hoppas på att jag till veckan eller redan imorgon kommer få klartecken från läkaren om att allt nu ser så bra ut att jag får sätta igång och träna. Läääängtar verkligen nu!
//e

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar