2014/10/06

Att göra det

Det händer så sällan, att jag, när barnen väl kommit i säng har energi över till allt det där som borde göras. Jag gör bara det som tvunget måste göras, om jag inte redan somnat. Men så ikväll, med de senaste veckornas morgnar i minnet bestämde jag mig för att det får vara slut på latheten som skapar kaos. Så nu ligger de där, klädhögarna till mig o barnen, väskorna står packade i hallen, matlådorna (jupp 4 st till mig/dag...) i kylen och kaffebryggaren är laddad. Tänk så obeskrivligt skönt det är att gå och lägga sig ikväll, med vetskapen om att jag gjort vad jag kan för att ge morgondagen bästa förutsättningarna.

Jag har äntligen kommit igång med träningen igen efter allt elände. Foten har jag inte haft ont i på flera veckor, så nu hoppas jag på att det är över. Träningen just nu är grupp-pass på gymmet för att få upp flåset och grundstyrkan. Kommer såklart fasa ut detta när jag ökar på styrkepassen i gymmet, får se om jag kanske behåller Functional på onsdagar för konditionens skull... Nåja, det målet ligger några kg o månader bort, men jag är hoppfull!

//e

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar